Fișierul intrare/ieșire | plus.in, plus.out | Sursă | Olimpiada pe scoala 2014 |
---|---|---|---|
Autor | Isabela Coman | Adăugată de |
|
Timp de execuție pe test | 1 sec | Limită de memorie | 2048 KB |
Scorul tău | N/A | Dificultate |
Vezi soluțiile trimise | Statistici
Plus (clasa a 5-a)
Plus este un joc cu care copiii mici își pot scrie numere digitale. Jucăria are 8 butoane, iar in dreptul fiecărui buton se află un ecran care arată câte o cifră. Jocul începe când se apasă butonul START, după care apare un număr oarecare n, de maxim 8 cifre. Copilul poate apăsa apoi pe butoane.
Când se apasă un buton, cifra din dreptul acestuia creste cu 1. În cazul în care cifra este insă 9, aceasta se resetează la 0 și cifra imediat urmatoare spre dreapta, crește cu 1. Apăsarea butonului OK are ca efect eliminarea cifrelor de 0 de la începutul numărului, cifrele rămase apărând apoi colorate pe ecran.
De exemplu, dacă Mihai are afișat numărul din prima imagine, și apasă pe rând toate butoanele de la stânga la dreapta, numărul lui Mihai va deveni 04401, ultima cifră fiind automat marcată în următoarea căsuță. Prima cifră de 0 va dispărea după ce se apasă OK. Numărul care va rămâne pe ecran este cel din imaginea 2.
Cerință
Fiind dat un număr n, reprezentând numărul ce ii apare lui Mihai pe ecran după ce apasă butonul de start, să se determine:
- Prima cifră a numărului n.
- Numărul care va rămâne pe ecran după ce Mihai apasă pe rând, toate butoanele, de la stânga la dreapta, fiecare o singură dată, apoi apasă butonul OK.
Date de intrare
Fișierul de intrare plus.in conține pe prima linie numărul n
Date de ieșire
În fișierul de ieșire plus.out se va afișa, pe prima linie, prima cifră a numărului n, iar pe a doua linie numărul ce ii rămâne pe ecran lui Mihai.
Restricții
- n este un număr natural nenul, cu maxim 8 cifre.
- Punctajul se acordă astfel: 50% pentru cerința 1 și 50% pentru cerința 2.
Exemplu
plus.in | plus.out | Explicație |
---|---|---|
9923 |
9 144 |
Prima cifră a numărului este 9 După apăsarea butonului 1, numărul devine: 0033 După apăsarea butonului 2, numărul devine: 0133 După apăsarea butonului 3, numărul devine :0143 După apăsarea butonului 4, numărul devine : 0144 După apăsarea butonului OK, numărul devine: 144 |