Fișierul intrare/ieșire | zuma.in, zuma.out | Sursă | .campion 2011 |
---|---|---|---|
Autor | Sergiu Corlat | Adăugată de |
|
Timp de execuție pe test | 0.1 sec | Limită de memorie | 2048 KB |
Scorul tău | N/A | Dificultate |
Vezi soluțiile trimise | Statistici
Zuma (clasa a 5-a)
ProtoZuma este un joc foarte simplu, în care un șir S de simboluri (simbolurile sunt numerotate de la stânga la dreapta, începând cu indicele 1) este lovit în poziția i de o ghiulea. Imediat după lovitură se produce „explozia”, după următoarea regulă:
- Dacă simbolurile din pozițiile i-1, i, i+1 nu sunt egale între ele, nu se întâmplă nimic – șirul S rămâne intact.
Exemplu: AAABB este lovit în poziția 4. Rezultat: AAABB - Dacă simbolurile din pozițiile i-1, i, i+1 sunt egale, din șir se elimină toată secvența de simboluri egale care le conține, iar fragmentele rămase se unesc.
Exemplu: BBAAAAACCC este lovit în poziția 4 Rezultat: BBCCC - Atât timp cât după explozie în poziția în care se unesc fragmentele se formează o secvență de cel puțin 3 litere egale, explozia se repetă.
Exemplu: DBBAAAAABCCC este lovit în poziția 6
Rezultat: DBB <-> BCCC, explozia se repetă, rezultat final DCCC
Cerință
Scrieți un program, care să determine șirul în care se transformă șirul inițial S după lovitura unei ghiulele.
Date de intrare
Fișierul de intrare zuma.in va conține pe prima linie un număr natural – valoarea i a poziției în care lovește ghiuleaua. Linia a doua a fișierului conține șirul S.
Date de ieșire
Fișierul de ieșire zuma.out va conține o singură linie pe care va fi scris șirul S după lovitură și explozii.
Restricții
- Lungimea lui S nu va depăși 200 caractere.
- 1 < i < lungimea șirului S
- Șirul S conține numai litere mari.
- Exploziile se fac numai dacă capetele șirurilor conțin măcar un simbol de explodat (nu și dacă avem toate simbolurile de explodat într-un singur șir).
Exemplu
zuma.in | zuma.out |
---|---|
12 AABBCCCCBRQQQAA |
AABBCCCCBRAA |